1. Oficiální název
Obec Vikantice
2. Důvod a způsob založení
Obec v současném pojetí a právním postavení vznikla jako součást obecního zřízení na základě zákona č. 367/1990 Sb. o obcích (obecní zřízení). Právní postavení obcí je zakotveno primárně základním zákonem státu - Ústavou České republiky (ústavní zákon č. 1/1993 Sb.). Obecní zřízení v současné době upravuje podrobně zákon č. 128/2000 Sb. o obcích (obecní zřízení).
Obec:
- je základním územním samosprávným společenstvím občanů a tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce
- je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek a hospodaří podle vlastního rozpočtu
- vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající
- pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů, při plnění svých úkolů chrání též veřejný zájem, vyjádřený v zákonech a jiných právních předpisech
Obec spravuje své záležitosti v samostatné působnosti. Přitom se řídí zákony a právními předpisy (obecně závaznými vyhláškami) vydanými na základě příslušných zákonů.Obec vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zákony v přenesené působnosti. Přitom se řídí zákony, právními předpisy vydanými na základě zákonů, usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů.
3. Organizační struktura
Nejvyšším orgánem obce je sedmičlené zastupitelstvo obce. Rozhoduje ve věcech náležejících do samostatné působnosti obce. Funkční období zastupitelstva obce je čtyřleté. Iniciativními a kontrolními orgány zřizovanými zastupitelstvem jsou výbory, a to finanční a kontrolní. Obec je navenek zastupována starostou, který také dle § 99 odst. 2 zákona o obcích vykonává funkci rady obce. Výkonným orgánem obce je obecní úřad. Je tvořen starostou, místostarostou a zaměstnanci. Starosta stojí v jeho čele a je nadřízen všem zaměstnancům obecního úřadu. Starostu v době nepřítomnosti zastupuje místostarosta. Obecní úřad není dělen na odbory. Iniciativními a poradními orgány starosty jsou komise.
4. Kontaktní spojení
4.1 Kontaktní poštovní adresa
Vikantice 131, 788 25 Vikantice
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Vikantice 131, 788 25 Vikantice
4.3 Úřední hodiny
PONDĚLÍ | 08:00 - 10:00 hod. | |
ÚTERÝ | 16:00 - 17:00 hod. | |
STŘEDA | 08:00 - 10:00 hod. | |
ČTVRTEK | 16:00 - 17:00 hod. | |
PÁTEK | neúřední den nebo po telefonické dohodě |
4.4 Telefonní čísla
Obec - 583 230 142 - jen v úřední hodiny
Starosta - 737 771 513
4.5 Adresa internetové stránky
4.6 Adresa podatelny
Vikantice 131, 788 25 Branná
4.7 Elektronická adresa podatelny
starosta.obce.vikantice@seznam.cz
4.8 Datová schránka
ffuashb
5. Případné platby lze poukázat
1906983319/0800
Variabilní symboly pro platby:
- Poplatník označí veškeré své platby rodným číslem
6. Identifikační číslo (IČO):
00636070
7. Plátce daně z přidané hodnoty – Daňové identifikační číslo (DIČ)
obec Vikantice není plátcem DPH
8. Dokumenty
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
- Hlavním regulačním dokumentem je Územní plán
- Vyhlášky a nařízení
- Zápisy z jednání ZO
- Jednací řád
8.2 Rozpočet
Rozpočet obce
Návrh rozpočtu obce Vikantice se zveřejňuje v souladu se zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 128/200 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů.
Dle § 5 odst. 3 zákona č. 23/2017 Sb. o pravidlech rozpočtové odpovědnosti je nutné zveřejnit také informaci o schváleném rozpočtu předcházejícího roku a o jeho očekávaném nebo skutečném plnění.
PŘIPOMÍNKY K NÁVRHU ROZPOČTU OBCE VIKANTICE NA KONKRÉTNÍ ROK MOHOU OBČANÉ UPLATNIT BUĎ PÍSEMNĚ VE LHUTĚ 15-TI DNŮ OD JEHO ZVEŘEJNĚNÍ NEBO OSOBNĚ NA ZASEDÁNÍ ZASTUPITELSTVA OBCE VIKANTICE.
Podklady zveřejněného návrhu rozpočtu jsou vždy zveřejněny na úřední desce obce Vikantice a na webových stránkách obce www.obecvikantice.cz
Oznámení o zveřejnění schváleného rozpočtu je v souladu se zákonem 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, § 11, odst. 4 v platném znění, zveřejněno, že schválený rozpočet obce Vikantice na aktuální rok, schválená rozpočtová opatření a schválený střednědobý výhled rozpočtu obce Vikantice jsou v elektronické podobě k nahlédnutí na elektronické úřední adrese www.obecvikantice.cz a v listinné podobě jsou dokumenty k nahlédnutí na Obecním úřadě Vikantice v úředních hodinách.
Závěrečný účet obce
Kontrola hospodaření obce
Inventarizace majetku obce
Veškeré informace v rubrice Hospodaření obce
9. Žádat o informace lze:
- osobně na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách
- telefonicky na čísle
není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně - písemnou žádost můžete doručit:
- elektronicky (e-mailem) na adresu
- elektronickou podatelnouExterní odkaz
- poštou na adresu obecního úřadu
-
datovou schránkou - viz obecní úřad
Ze žádosti musí být patrno, kterému subjektu je určena a kdo ji podal. Neobsahuje-li žádost tyto údaje, žádost se odloží.
10. Příjem podání a podnětů
10.1 místo a způsob podání a podnětů
- osobně na Obecním úřadě viz obecní úřad
- telefonicky na viz obecní úřad
- elektronicky (e-mailem) viz obecní úřad
- poštou na viz obecní úřad
-
datovou schránkou - viz obecní úřad
10.2 Opravné prostředky
Opravné prostředky proti rozhodnutí vydaným obecním úřadem se podávají ve lhůtách a způsobem stanovených zvláštními předpisy. Ve vydaných správních rozhodnutích je uvedeno poučení o odvolání, které v konkrétním případě stanoví postup odvolatele při podání odvolání.
Většinou lze opravný prostředek podat do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí, pokud není v rozhodnutí nebo právním předpisem stanoveno jinak.
Co když orgán žádosti nevyhoví
Odvolání
Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení. Odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti. O odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal nebo měl vydat.
Ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání povinným subjektem.
Proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.
Stížnost
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen "stížnost") může podat žadatel,který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6, kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti, kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací.
Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní povinný subjekt písemný záznam.
Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne doručení sdělení podle § 6, § 14 odst. 5 písm. c) nebo § 17 odst. 3, uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7.
O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.
Povinný subjekt předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
Nadřízený orgán o stížnosti rozhodne do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.
Pozn. Pro podání opravného prostředku není vytvořen žádný formulář. Opravný prostředek lze buď podat písemně nebo ústně do protokolu. Z podání musí být zřejmé, kdo jej činí a proti jakému rozhodnutí je podání učiněno.
10.3 Formuláře
Ke stažení v sekci Formuláře
10.4 Popisy postupů - návody pro řešení životních situací
Návody pro řešení běžných životních situací, např. přihlášení k trvalému pobytu, ověření shody opisu nebo kopie s listinou, ověření pravosti podpisu a mnoho dalších včetně potřebných formulářů nebo jejich vzorů naleznete zde http://www.mvcr.cz/rady-a-sluzby.aspx.
Další důležité informace získáte zde: http://www.portal.gov.cz.
11. Předpisy
11.1 Nejdůležitější používané předpisy
Přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž obec Vikantice jedná a rozhoduje. Tyto předpisy jsou k nahlédnutí v kanceláři Obecního úřadu
- ústavní zák. č. 1/1993 Sb., Ústava České republikExterní odkaz
- usnesení č. 2/1993 Sb., jímž se stala Listina základních práv a svobod součástí ústavního pořádku České republikExterní odkaz
- zák. č. 128/2000 Sb. o obcíchExterní odkaz
- zák. č. 500/2004 Sb. o správním řízeníExterní odkaz
- zák. č. 301/2000 Sb. o matrikáchExterní odkaz
- vyhl. č. 207/2001 Sb. k provedení zákona o matrikáchExterní odkaz
- zák. č. 326/2000 Sb. o způsobu označování ulic a ostatních veřejných prostranstvíExterní odkaz
- zák. č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacíchExterní odkaz
- zák. č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech zák. č. 133/1985 Sb. o požární ochraněExterní odkaz
- zák. č. 561/2004 Sb. - školský zákonExterní odkaz
- zák. č. 565/1990 Sb. o místních poplatcíchExterní odkaz
- zák. č. 218/2000 Sb. o rozpočtových pravidlechExterní odkaz
- zák. č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikáníExterní odkaz
- zák. č. 563/1991 Sb. o účetnictvíExterní odkaz
- zák. č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajinyExterní odkaz
- zák. č. 143/1992 Sb. o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a některých dalších organizacích a orgánechExterní odkaz
- zák. č. 37/2003 Sb. o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstevExterní odkaz
- zák. č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajůExterní odkaz
- zák. č. 338/1992 Sb. o dani z nemovitostíExterní odkaz
- zák. č. 634/2004 Sb. o správních poplatcíchExterní odkaz
- zák. č. 21/2006 Sb. o ověřováníExterní odkaz
- zák. č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkáchExterní odkaz
- vyhl. č. 231/1996 Sb., kterou se stanoví paušální částka nákladů řízení o přestupcíchExterní odkaz
- zák. č. 412/2005 Sb. o ochraně utajovaných skutečnostíExterní odkaz
- zák. č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajůExterní odkaz
- zák. č. 185/2001 Sb. o odpadechExterní odkaz
- zák. 513/1991 Sb. – Obchodní zákoníkExterní odkaz
- zák. č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacímExterní odkaz
- vyhl. č. 442/2006 Sb. prováděcí vyhláška k zákonu o svobodném přístupu k informacím, kterou se stanoví struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektuExterní odkaz
- vl. nař. č. 364/1999 Sb. o součinnosti orgánů státní správy s obcemiExterní odkaz
- zák. č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správyExterní odkaz
- zák. č. 227/2000 Sb. o elektronickém podpisuExterní odkaz
- zák. č. 194/2009 Sb,.o datových schránkáchExterní odkaz
11.2 Vydané právní předpisy
Vyhlášky
Nařízení
Vnitřní předpis
Řády
12. Úhrady za poskytování informací
12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
za poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím:
Úkon |
Množství |
Cena |
Tisk nebo kopírování černobíle |
- 1 strana formátu A4 |
1,- Kč |
- 1 strana formátu A3 |
2,- Kč |
|
Tisk barevně |
- 1 strana formátu A4 |
20,- Kč |
Kopírování na datové nosiče |
- 1 ks nenahrané diskety |
10,- Kč |
- 1 ks kopírování diskety |
20,- Kč |
|
- 1 ks nenahraného CD |
20,- Kč |
|
- 1 ks kopírování CD |
40,- Kč |
|
Kopírování a úkony na vlastní disketě (CD) žadatele je nepřípustné |
||
Poštovné + balné |
- dle druhu zásilky a dle platných ceníků |
|
Telefonní a faxové poplatky |
- dle sazeb operátorů |
|
Mzda (činnost při zpracování informace) |
50,- /hod. |
Vzniknou-li při poskytování informací další nutné výdaje, např. zpoplatnění dalšími subjekty, specifické služby, apod., budou tyto výdaje zahrnuty do vyúčtování celkové úhrady.
12.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.
13. Licenční smlouvy
13.1. Vzory licenčních smluv
Obec v současné době nedisponuje vzory licenčních smluv.
13.2. Výhradní licence
Obec v současné době nedisponuje vzory licenčních smluv upravujících výhradní licence.
14. Výroční zprávy podle zákona č. 106/1999 Sb.