Zastupitelstvo
Členové zastupitelstva
Veřejné zasedání
Obecní úřad VIKANTICE,
788 25 Vikantice 131, kontakt: 583 230 142
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zápis z veřejného zasedání obce VIKANTICE
konaného dne 24.4.2015 od 17,00 hodin
- Zahájení, schválení navrženého programu
- Zvolení ověřovatelů zápisu a zapisovatele
- Plnění systémových nápravných opatření
- Záměr obce týkající se rychlostního měřiče
- Septik - bytovky
- VPP dotace na zaměstnance z ÚP
- Změny v obci za rok 2015
- Různé
- Diskuze
- Závěr
- Zahájení provedl starosta obce Vikantice pan Filip JURÍČEK, přivítal všechny přítomné na 2. veřejném zasedání obce.
- Seznámil přítomné s programem a navrhl jako zapisovatele jednání pana Davida BALAJE a ověřovatele zápisu pana Martina SCHWANA. Oba byli schváleni.
- Plnění nápravných opatření bylo řešeno s auditory Olomouckého kraje. V nápravných systémových opatření byly zahrnuty tyto body :
a) Panu Ladislavu URBANOVI byl vyplacen doplatek za období 1. 1. 2014 až
24. 10. 2014
Zastupitelé: 1. Filip JURÍČEK
2. Jan KOUDELKA
3. Tomáš KOUDELKA
byli doplaceni za období 1. 1. 2014 do 24. 10. 2014 podle platných předpisů.
- Obecní zastupitelstvo navrhlo zakoupení rychlostního měřiče pro obec Vikantice.
Všichni přítomní zastupitelé odhlasovali zakoupení rychlostního měřiče.
- Zastupitelé informovali občany o záměru týkajícího se vyvážení septiku na bytovkách. Občané byli seznámeni s podmínkami za kterých se obec bude o septik starat.
Po hlasování zastupitelů se tento návrh přijal.
- Starosta obce navrhl dotace na zaměstnance z ÚP na VPP.
Po odhlasování všech zastupitelů se tento návrh přijal.
- Změny v obci za rok 2015 :
Občané obce byli seznámeni s novinkami v obci. ( křížena na hřbitově, rekonstrukce pomníku z 1sv.války)
- Různé
- Po návrhu místostarosty zastupitelstvo odhlasovalo zakoupení notebooku za účelem účetnictví v obci a pojezdové sekačky.
- Návrh starosty obce o ukončení smlouvy se Sita ( vývoz odpadů z důvodu velkých výdajů obce). Návrh starosty na podepsání smlouvy se společností z Jeseníku ( vývoz odpadů). Po hlasování byl tento návrh přijat.
- Diskuze:
V diskuzi byla převážně řešena problematika vzhledu obce a vylepšení vzhledu obce. Byl probrán vodovodní řád, dále se probíraly pozemky obce.
- 10. Na závěr poděkoval starosta všem zúčastněným a vyjádřil přesvědčení, že společnými silami zlepší postavení obce a spokojenost jejich obyvatel.
Zapisovatel Ověřovatel zápisu
David Balaj …………………………… Martin Schwan ……………
Obecní úřad VIKANTICE,
788 25 Vikantice 131, kontakt: 583 230 142
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zápis z veřejného zasedání obce VIKANTICE
konaného dne 24. ledna 2015 od 16,00 hodin
Program:
- 1. Zahájení
- 2. Návrh na volbu zapisovatele a schvalovatele zápisu
- 3. Schválení rozpočtového provizoria
- 4. Volba kontrolního a finančního výboru
- 5. Projednání zimní údržby, návrh „Dohody o vykonání práce“
- 6. Vyhlášení výběrového řízení na stálého zaměstnance
- 7. Přezkoumání hospodaření
- 8. Různé
- 9. Diskuze
- 10. Usnesení
- 11. Závěr
- Zahájení provedl starosta obce Vikantice pan Filip JURÍČEK, přivítal všechny přítomné na 1. veřejném zasedání obce.
- Seznámil přítomné s programem a navrhl jako zapisovatele jednání pana Davida BALAJE a ověřovatele zápisu pana Martina SCHWANA. Oba byli schváleni.
- Rozpočtové provizorium obce bylo řešeno na úrovni Krajského úřadu Olomouc. Vzhledem ke konání nových voleb do obecního zastupitelstva v měsíci květnu 2015, je rozpočtové provizorium do července 2015. Po hlasování bylo rozpočtové provizorium schváleno (uloženo jako příloha).
- Na návrh starostu obce byli navrženi členové kontrolního a finančního výboru obce Vikantice.
Finanční výbor: David BALAJ - předseda
Martin SCHWAN - člen
Josef SCHWAN - člen
Kontrolní výbor: Filip JURÍČEK - předseda
David BALA - člen
Martin SCHWAN – člen
Všichni navržení kandidáti byli hlasováním schváleni.
- Starosta seznámil přítomné, že na základě výběrového řízení ze dne 23. 12. 2014, na provádění zimní údržby v obci Vikantice, byl vybrán pan Štefan GALČÍK. Se jmenovaným byla uzavřena dohoda o provedení práce ode dne 9. 1. 2015.
- Starosta obce se souhlasem zastupitelstva, vyhlásil výběrové řízení na stálého zaměstnance obce.
- Na základě auditu Krajského úřadu Olomouc byly zjištěny nedostatky v hospodaření obce v minulém volebním období, které musí být znovu řešeny a budou přijata systémová nápravná opatření, aby se již nedostatky neopakovaly:
- Při odprodeji pozemků 926/1, 919/2 bytovky číslo 17 byl auditem zjištěn nedostatek ve zveřejnění záměru odprodeje a den odprodeje, nebyla dodržena 15 - ti denní vyvěšovací lhůta. Po konzultaci s auditorem obec přistoupí na systémové opravné opatření, aby se tento nedostatek v budoucnu již neopakoval
- Panu Ladislavu URBANOVI bude vyplacen doplatek ze období 1. 1. 2014 až
24. 10. 2014
- Zastupitelé: 1. Filip JURÍČEK
2. Jan KOUDELKA
3. Tomáš KOUDELKA
budou doplaceni za období 1. 1. 2014 do 24. 10. 2014 podle platných předpisů, v duchu „Zákona o obcích“
- Různé:
- V různém byla řešena problematika revize a posudku na kotel vnitřního vytápění obecního úřadu
- dále byly řešeny obecní dotace na veřejné osvětlení, místní rozhlas, výměna oken na obecním úřadě
- byla projednána problematika rozvodů vody – v současné době není možné tuto otázku řešit z důvodů finančních (kalkulovaná cena včetně dotace by byla v řádu několika milionů, na což obec nemá dostatek prostředků)
- kadmium v obci – jedná se o nebezpečný odpad. Starostou obce bylo zjištěno, že je vše v pořádku, nikde nejsou úniky nebezpečného odpadu (bude dořešeno výsledky kontrol a měření ze strany Policie ČR a ostatních orgánů)
- Diskuze:
V diskuzi byla převážně řešena problematika předání obecního úřadu bývalým panem starostou a účetní, v základních bodech činností:
- 1. . předání funkce, včetně umožnění vstupu na obecní úřad
- 2. . fyzické předání dokumentace
- 3. . provedení inventarizace
- 4. . předání pokladny
- 5. . předání veškerých dat nutných pro řádný chod obce
- 6. . řešení neoprávněných trestních oznámení podaných bývalým panem starostou, včetně výhružného a pomlouvačného dopisu, psaného bývalou paní účetní
- 7. . předání klíčů od obecního úřadu, včetně klíčů od sejfu a razítka obecního úřadu – byly pouze vhozeny do poštovní schránky
- 8. . snaha nynějšího vedení obce ve spolupráci s ostatními obcemi (Šléglov, Branná, Jindřichov, Habartice) o výstavbu nebo celkovou rekonstrukci silnic třetí třídy
- 9. . snaha nynějšího vedení obce o poskytnutí dotací na:
a) Veřejné osvětlení
b) Místní rozhlas
c) Plastová okna obecního úřadu
(Tyto dotace jsou již v řízení, očekává se vyřízení dotace asi z 95%.)
d) V budoucnu zamýšlí současné vedení obce zrekonstruovat kamennou zeď okolo kostela
e) Celkové zlepšení vzhledu obce
f) Vybudování dětského hřiště
g) Vybudování multifunkčního hřiště – kopaná, volejbal, tenis, s veškerým vybavením a zázemím (datace)
Vyzýváme tímto občany obce, pokud mají další podnětné návrhy na úpravu obce případně její zvelebení, ať využijí schránky obecního úřadu k předložení těchto námětů.
S účinností od 9. února 2015 (začátek jarních prázdnin je možno využít denně (po dohodě) stolní tenis v kulturní místnosti obecního úřadu.
- Usnesení:
- Na veřejném zasedání obce byl zvolen:
- Finanční výbor: David BALAJ - předseda
Martin SCHWAN - člen
Josef SCHWAN – člen
- Kontrolní výbor: Filip JURÍČEK - předseda
David BALA - člen
Martin SCHWAN – člen
- vyhlášeno výběrové řízení na stálého zaměstnance obce
- údržbové práce v obci bude provádět pan Štefan GALČÍK – sepsána Dohoda o provedení práce
- doplacení finančních náhrad podle výše uvedeného návrhu
- Na závěr poděkoval starosta všem zúčastněným a vyjádřil přesvědčení, že společnými silami zlepší postavení obce a spokojenost jejich obyvatel.
Rozloučil se všemi a dodatečně všem popřál hodně zdraví, štěstí a úspěchů v soukromém životě v celém roce 2015.